Психологічна служба гімназїї запрошує

Шановні батьки та учні Бердянської гімназії №3 "Сузір'я"! Повідомляємо  Вам про те, що психологічна служба гімназії працює в дистанційному режимі на період карантину. Якщо є необхідність в індивідуальній консультації, звертайтеся у будь-який зручний спосіб:
1)Педагог соціальний - Шведкова Н.В.
      
2)Психолог практичний - Нестеренко Т.М.
    
Запрошуємо Вас до активної співпраці. Бажаємо всім здоров’я!

Практичні поради психолога батькам виховувати дітей на кожен день

 

Практичні поради психолога батькам

виховувати дітей на кожен день

 

Почавши розмову про рекомендації в вихованні дітей, хочу звернути вашу увагу на головне, що є основою виховання - любов до дитини. Жодна порада психолога, жодна рекомендація щодо виховання дитини не діє, якщо у стосунках немає любові. Причому любов не за те, що дитина красива, розумна, здібна, відмінна, помічник і так далі, а тільки за те, що він є! Любіть його не за інтелект, талант, красу або талант, а просто за те, що він є!

Поговоріть про свою любов до дитини. Не соромтеся проявляти свою любов до дитини, дайте йому зрозуміти, що ви будете любити його завжди і за будь-яких обставин.

Обіймайте дитину принаймні чотири рази на день, а краще 8. Відомий сімейний терапевт Вірджинія Сатир рекомендувала обіймати дитину кілька разів на день, кажучи, що чотири обійми абсолютно необхідні всім тільки для виживання, а для благополуччя потрібно не менше восьми обіймів на день!

Переконайтеся, що ваша любов не перетвориться на вседозволятивність і нехтування.

Правила повинні бути узгоджені дорослими між собою.

Ні за яких обставин ви не говорите дитині: "Я не люблю тебе!" Ця фраза не повинна звучати у вашому будинку, щоб дитина не робила.

Найчастіше зв'яжіться з дитиною по імені. У дитини може бути прізвище - ім'я, яке звучить в сімейному колі - воно може бути походить від його імені Нат, Тата, Нюша або Зайчик, Сонце і т.д.

Пам'ятайте, що діти є нашим відображенням. Вони беруть від нас приклад і діють найчастіше так, як ми робимо в нашому житті.

Якщо ви вирішили мати освітню розмову з вашою дитиною ... Мова в цьому випадку може бути суворою, але ні в якому разі не жорсткою або грубою.

Звертаючись до дитини з проханням або питанням, бажано контактувати з ним оком: або схилятися до нього, або піднімати дитину до рівня очей.

Ніколи не намагайтеся виховувати дитину, якщо ви в поганому настрої. Для цього важливо спочатку нормалізувати свій емоційний стан (спокійна музика, коротка прогулянка, 15 хвилин відпочинку в тиші (після роботи потрібні всім!) - у кожного свої механізми одужання).

Головне оцінити вчинок, а не особистість. На жаль, саме тут ховається найпоширеніша і найсерйозніша помилка. "Ти поганий" (оцінка особистості) звучить замість відповідного в цій ситуації "ви зробили погано" (оцінка акту). Необхідно пояснити конкретно, в чому помилка, чому дитина зробила неправильне. Якщо вчинок, конкретна помилка, а не людина, піддається критиці, то дитині не потрібно захищатися, а разом з нею зайві страхи, страх перед покаранням, насильницька брехня і т.д.

Наскільки людина не може засуджувати її, не слід засуджувати почуття, якими б небажаними чи «неприйнятними» вони не були. Наприклад, "Подивіться - ка ображений. "Якщо ці почуття виникли у дитини, то на це є причини, можна про це говорити (активний слух).

Ніколи не думайте про помилки, які він вже зробив. Все, що сталося, повинно бути в минулому.

Ні в якому разі не можна порівнювати дітей один з одним. Краще ніколи не порівнювати дитину з іншими дітьми, вона провокує проблеми з низькою самооцінкою, самовпевненість, тривогою і т.д.

Порівнювати дитину можна тільки з собою і хвалити тільки за одне: поліпшення власних результатів. Якщо в вчорашньому домашньому завдання він зробив 3 помилки, а в сьогоднішній день - 2, слід відзначити як справжній успіх, який слід цінувати щиро і без іронії з боку батьків.

Якщо ви помітили, що ваша дитина в даний час наповнена негативними емоціями, поговоріть з ними про це. Ви можете використовувати активне прослуховування.

Якщо ваша дитина відчуває негативні почуття з вашою поведінкою, дайте їм знати. Для цього використовуйте "I-повідомлення" в розмовах з дитиною.

Навчіть визнання власного емоційного стану і стану оточуючих мене людей (що я відчуваю до іншого). Розвинути здатність до співпереживання (симпатії).

Фізичні заходи впливу і образи категорично заборонені. Фізичні покарання засновані на страху перед болем і інстинкті самозбереження, а не високої свідомості, дорослі повинні бути зобов'язані, коли в процесі хизання вони чують фразу: "Вибачте, я не буду!" Навіть якщо дитина зрозуміла, що винен, хитнук знімає почуття провини - він, здається, платить за проступок.

Краще покарати дитину, позбавивши її добрих справ, ніж зробити її поганою. Іншими словами, краще карати, рухаючись в напрямку «плюс» до нуля, ніж від нуля до «мінуса»; а до нуля означає нейтральний, навіть тон ваших відносин. Коли дорослий приділяє їм особливу увагу, а з ним цікаво - це справжнє свято для дитини. При непокорі або неправомірних діях «свято» скасовується.

Який практичний висновок? Ви повинні мати запас великих і малих свят. Подумайте про кілька заходів з дитиною або кілька сімейних справ, традицій. Зробіть деякі з цих заходів регулярними, щоб дитина чекала їх і знають, що вони прийдуть обов'язково. Скасуйте їх, тільки якщо є проступок, дійсно відчутний, і ви дійсно засмучені. Однак не варто їм скасувати на дрібниці.

Хваліть за зусилля, докладені дитиною, спробу досягти мети потрібно відзначати і заохочувати.

Іноді батьки не користуються правильним заохоченням: зняли іграшки - ось шоколадний батончик, отримали "п'ятірку" - отримують гроші на розваги і солодощі. В результаті дитина звикатиме робити якусь роботу або намагатиметься досягти мети тільки в тому випадку, якщо буде винагорода.

Постарайтеся проводити з дитиною якомога більше часу, щоб він завжди відчував себе потрібним і коханим. Часто батьки скаржаться: "Немає часу", неважливо, скільки часу ви проводите з дитиною, а як ви організовуєте цей вільний час (навіть 5 хвилин).

Використовуйте дружні фрази в повсякденному спілкуванні. Наприклад, я відчуваю себе добре з вами. Я сумую за тобою. Давайте сядемо, поділимося ним разом. Це добре, щоб ви. Ти мій добрий. Що зміцнює довіру дитини, її почуття власної гідності, його самооцінку.

Тримай свої обіцянки! Тому що вони більше не повірять!

 

 

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар