Психологічна служба гімназїї запрошує

Шановні батьки та учні Бердянської гімназії №3 "Сузір'я"! Повідомляємо  Вам про те, що психологічна служба гімназії працює в дистанційному режимі на період карантину. Якщо є необхідність в індивідуальній консультації, звертайтеся у будь-який зручний спосіб:
1)Педагог соціальний - Шведкова Н.В.
      
2)Психолог практичний - Нестеренко Т.М.
    
Запрошуємо Вас до активної співпраці. Бажаємо всім здоров’я!

вівторок, 12 травня 2020 р.


Цікава      психологія

Розвиваючі ігри для дітей

Вправа „Відтворення за кодом” (розвиток уваги)

 Ведучий демонструє або називає по порядку 5-10 знайомих предметів.
Діти при цьому вимовляють уголос назву предмета і записують у рядок початкову літеру назви кожного предмета. 

Наприклад: 
„ваза” - „окуляри ” - „лінійка ” - „годинник ” -„аркуш ” - ВОЛГА . Правильна відповідь 1 бал.

Після цього діти відтворюють назви предметів за кодовим словом.

а) тарілка – емблема – ластівка – енергія – фонтан – озеро – ніж – 

б) корабель – ніс – індик – жилет – кішка – автобус – 

Вправа на спостережливість

Завдання: потрібно дати відповідь на запитання (кожна відповідь оцінюється в 1 бал – разом 12 балів)

1. Скільки поверхів у гімназії?
2. З чого зроблена підлога на першому поверсі?
3. З чого на третьому поверсі?
4. Які двері в учнів 6-Б класу?
5. На якому поверсі їдальня?
6. Скільки класів у гімназії?
7. Чи є в кабінеті директора комп'ютер?
8. Поручні перил у гімназії: металеві, дерев'яні, чи пластикові?
9. На якому поверсі зона Wi Fi?
10.На якому поверсі медіатека?
11.Скільки вікон у бібліотеці?
12. В яких кабінетах є мультимедійне забезпечення?

 Вправа «Логіка мислення»

Завдання: потрібно дати відповідь на запитання (кожна відповідь оцінюється в 1 бал – разом 10 балів)

1. Якої хвороби немає на землі?
2. Куди найчастіше ходимо?
3. Хто говорить мовчки?  
4. Сини в шапках, а батько – ні. Хто це?  
5. В одного старця запитали, скільки йому років. Він сказав, що йому 100 років і декілька місяців, але днів народження у нього було 25. Як це могло статися?
6. Що їсть без зубів?  
7. Що в людині не росте?  
8. Хто бачить найдалі?  
9. Без рук, без ніг, а світ за хвилину оббігає?  
10. Нічого не коштує, але багато дає?


Вправа «Збери слово»

Завдання: Букви в словах переплутані, тож потрібно «зібрати» слова (правильна відповідь 5 балів).

ОПЛЦЯИ                  АЧКАК                      АШАФ                       РУКАК                       
ВАДИН              ДИКІН                       АМШИАН                КАГУС                       

ТЛІС                           ЦЕЯЙ


Вправа «Казкові герої»

А як же без казкових героїв? (кожна відповідь оцінюється в 1 бал)

1. В якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?

2. Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі? І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. Тому героям казки довелося залишити незаконно зайняту територію.

3. В якій казці головна героїня незаконно зайняла чуже помешкання, різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.

4. Назвіть казку, де ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка дозволили йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Виявивши занадто велику самовпевненість, він гине.

5. Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілювати в різні образи задля свого судженого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призводять до тривалої розлуки з нареченою. Та, долаючи різні перешкоди, двоє закоханих усе ж таки єднають свої долі.

   
Вправа «Єралаш»

Що таке єралаш? Це безлад. Наведіть лад у вірші і тоді зникне єралаш.

Злий кабан сидів на гілці.
Пароплав сидів у клітці.
Соловей давав гудок…


Вправа «Хто найуважніший»

Ведучий читає уривок казки, але з помилками, називаючи не ті слова. Діти чують неправильне слово – підносять червоні семафорики. Ведучий перестає читати, діти виправляють помилку, ведучий продовжує читати.

«Ішов дід густим літом (лісом) і загубив рукавичку. Ось біжить миска (мишка), побачила рукавичку та й каже: «Тут я буду шити (жити)!»
Коли це шапка (жабка) плигає та й питає: «А хто тут живе?»
-         Миска (мишка). А ти хто?
-         Шапка (жабка). Пусти й мене шити (жити)!
-         Іди».

Вправа «Цікаві задачі»

  • Скільки пальців на одній руці? А на двох? А на скількох руках 10 пальців?

  • На одній нозі півень важить 4 кг. Скільки він важитиме на двох ногах?

  • Одне яйце вариться 3 хв. Скільки хвилин варитимуться 2 яйця? 3 яйця?


Вправа на розвиток саморегуляції

Намалювати на папері одночасно правою рукою коло, а лівою – квадрат.
Потім навпаки: лівою – коло, а правою – квадрат.

Вправа «Тренуємо  емоції»
Насупитися,  як:
·         осіння  хмара, розлютована  людина, зла  чарівниця,

Посміхнутися, як:
·         кіт  на  сонечку, саме  сонце, Буратіно, хитра  лисиця, радісна  дитина, начебто  вони  побачили  диво

Позлитися, як:
·         дитина, у  якої забрали  морозиво, два  барани  на  мосту, людина, яку  вдарили

Злякатися, як:
·         дитина, що  загубилася  в  лісі, заєць, що  побачив  вовка, кошеня, на  якого  гавкає  собака

Виразити  втому, як:
·         тато  після  роботи, людина, що  підняла  щось  важке, мураха, що  тягне  велику  муху

Зобразити:
·         туриста, що  зняв  важкий  рюкзак, дитину, що  багато  потрудилася, але  допомогла  мамі, стомленого  воїна  після  перемоги.

Вправа «Через  скло»
Дітям пропонується  сказати  що-небудь  один  одному  жестами, уявивши, що  вони  відділені  один  від  одного  склом, крізь  яке  не  проникають  звуки. Тему  для  розмови  можна  запропонувати, наприклад:
«Ти  забув  надягти  шапку, а  на  вулиці  дуже  холодно»
«Принеси  мені  склянку  води, я  хочу  пити»
або  дитина  сама  придумає  своє  повідомлення.

Вправа «Зміни  голос»
Дітям  пропонується  уявити собі  і  зобразити  ситуацію:
коли  Лисиця ( Заєць, Вовк) вітає  Ведмедя, якого  боїться; Лисицю-подружку; Зайця, якого  хоче  з`їсти;
голосом  зляканої  Оленки  попросити  грубку ( річку, яблуньку) сховати  її;

виконати  пісеньку  Кози  з  казки  «Вовк  і  семеро  козенят», голосом  Вовка, голосом  Кози;

сказати  голосом  одного  з  трьох  ведмедів, щоб  було  зрозуміло, хто  запитує: «Хто  сидів  на  моєму  стільці?», «Хто  їв  з  моєї  миски?»


І. Візуальний канал сприймання

Вправа «Кольорові дні тижня»

ü Кожен день тижня називайте «своїм кольором» — наприклад, 
понеділок — червоний, вівторок — помаранчевий, середа — жовтий, і далі за кольорами веселки.
Пропонується щодня одягати одяг або якусь деталь одягу певного кольору;
шукати продукти такого кольору; 
або час від часу вигукувати — наприклад, «червоний» — і швидко торкатися до предмета цього кольору.

ІІ. Вербальний канал сприймання


З букв одного слова — складати інші слова

Наприклад, з букв слова «Трансформатор» можна скласти «Торт», «Трон», «Березень», «Рот», «Форма», «Форт» та ін.

Гра «Телеграма»

 На кожну букву загаданого слова придумати слово, так щоб вийшло речення
(СЛОН — серйозний лікар оглядає ніс).

 

ІІІ. Тактильний канал сприймання


«Впізнай предмети на дотик» 

Можна запропонувати дитині розпізнавати продукти на смак, спеції і продукти — за ароматом.

Ігри з кінетичним піском (з формочками, «Пасочки», «Пошуки скарбів»).

Використання підносів з крупами, в яких можна писати, малювати, ховати предмети.


IV. Аудіальний канал сприймання


З закритими очима вгадувати, по якому предмету вдарили (ложкою, олівцем тощо).


V. Просторове сприйняття, концентрація, 3D


Такі ігри стимулюють також розвиток ділянок мозку, пов’язаних з математичними здібностями, критичним мисленням: конструктор;  мозаїки; пазли.

 

Енергійні ігри та розваги для дітей вдома

  
«Не дозволяйте повітряній кулі торкнутися землі»

Правила простізапустіть кулю в повітря, але не дайте їй торкнутися землі.

Щоб ускладнити завдання для дітей старшого віку, запропонуйте їм жонглювати більше однієї повітряної кулі або грати із зв’язаною однією рукою за спиною.

Нехай діти контролюють час, скільки триматимуть кульки в повітрі (і ставлять рекорди, змагаючись із собою), або ж рахують, скільки разів встигнуть вдарити кулю, тримаючи у повітрі. 
Гра чудово підходить для покращення сили рук та координації рук і очей.

«Пінгвінова хода»

Поставте повітряну кулю між колінами дитини і рухайтесь по кімнаті, тримаючи її. Ускладнюйте завдання для старших дітей, попросивши їх обійти кілька перешкод. 
Якщо вони загублять кульку, мають повернутися на початок гри.
Для декількох дітей можна запропонувати таку команду гру, фіксуючи час, за який вони пройдуть перешкоди із кулькою, затиснутою між ногами.

«Перегони кулі подихом»

 Встановіть «курс» і подивіться, чи може дитина додмухати повітряну кулю аж до фінішу.
Для цього доведеться робити багато армійських повзань, працюючи верхньою частиною тіла та втрачаючи багато сили цією дорогою.

«Балансування кульки ногами лежачи»

Нехай діти ляжуть, піднявши ноги в повітря, і спробують врівноважити повітряну кулю на ногах.
Це непросте завдання і вимагає великої концентрації. Чудова основна тренування!

«Полювання на літери»

Попросіть дітей ходити по дому з кошиком, збираючи предмети, які починаються з кожної літери алфавіту: Я – яблука, Б – Барбі, О – олівці тощо.
Дайте контрольний список літер, тобто абетку, щоб вони відмічали, які предмети вже відшукали.
Запустіть таймер, щоб рухалися швидше.

«Червоний, зелений, жовтий»

Встановіть завдання для кожного кольору:

жовтий – повільне повзання по землі;
зелений – стрибайте, як жаба;
синій – спробуйте і торкніться неба;
фіолетовий – веселий танок.

Змінюється колір – змінюється активність.

«Міні-гольф»

Візьміть декілька паперових стаканчиків, покладіть їх на бік та зафіксуйте на підлозі.
Можна створити цілі тунелі з шматочків будівельного паперу.
Ключкою можуть стати довгі рулони обгорткового паперу, хокейні палички, поролонові труби для басейну тощо.
Правила встановлюєте ви – потрібно поцілити м’яч у встановлені лунки.

«Кроки»

Дати дитині завдання порахувати, скільки кроків від кухні до кімнати; від балкону до вхідної двері; від двері до ліфту; від під'їзду до  найближчого дерева, стовпа, магазину тощо.
Порахувати, скільки кроків від будинку до хвіртки, від хвіртки до паркану, від паркану і до найближчого дерева, стовпа, магазину тощо.
Запропонувати прикинути на око, яка відстань далі або ближче, а потім перевірити це кроками.
Це заняття допоможе дитині краще усвідомлювати і розраховувати відстані.



Немає коментарів:

Дописати коментар